Betingelser ved køb af ydelser 

Betingelser ved køb af ydelser af Tl-group og samarbejdspartnere 

www.TL-group.dk ejes af TL Group ApS, 

CVR-nr.: 40801936, 

Adresse: Bønfeltvej 19, 9510 Arden, 

Tlf. 51719189 

e-mailadresse info@tl-group.dk. 

 

Onlinekursus: 

På visse online kurser er vi alene formidler af aftalen og du indgår derfor ikke en aftale med tl-group.dk. Du indgår en aftale med vores samarbejdspartner som er ansvarlig for aftalens opfyldelse. Det vil altid fremgå hele vejen i købsforløbet, hvem din aftalepart er.      

Betaling og levering 

Tilbud til private og erhvervskunder er gældende i 14 dage fra udstedelsesdatoen. 

Vi modtager betaling med bankoverførsel.  

Bemærk, at ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det du har godkendt, og pengene hæves først, når ydelsen afsendes. Ved køb af kurser og lign. sker leveringen med det samme ordren er gået igennem. 

 

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. 

Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen tillægges omkostninger til administration, miljø og fragt. 

Levering kan ske med forskellige fragtmænd, herunder DSV, Danske Fragtmænd, Postnord, GLS, UPS. 

Fragtprisen starter fra 35 kr. og op til 3.000 kr. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb. 

Der pålægges gebyr for bortskaffelse af produkter (f.eks. brandslukkere, batterier og elektroder), hvis du beder os om at bortskaffe produktet. 

Vi leverer lagerførte varer fra 7-10 hverdage – ved forsinkelse bliver køber kontaktet. Ved ikke lagerførte varer kan leveringstiden være op til 6 måneder. 

Vi leverer til hele Danmark. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne. 

 

Fortrydelsesret Gældende for ydelser: 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har indgået en aftale om en ydelse. 

 

Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. 

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. 
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på. 

Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret. 

Rimelige omkostninger kan dække over i forbindelse med den udførte del af arbejdet, f.eks. materialer, arbejdstid, transporttid, mandskabstid etc. 

Der henvises til ”Gældende for kurser afholdt af TL Group ApS” for yderligere handelsbetingelser gældende for kurser. 

 

Ingen fortrydelsesret 
Disse aftaler kan ikke fortrydes:  

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes. 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.)  

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.,  

som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. 

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten 

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til TL Group ApS, Bønfeltvej 19, 9510 Arden, tlf. 51719189 

e-mailadresse info@tl-group.dk. 

Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

 

Force majeure 

Visse usædvanlige forhold kan påvirke din lyst til og mulighed for at gennemføre aftalen. Det kan f.eks. være ekstreme vejrsituationer, uro eller epidemier. 

Er der tale om en force majeure-situation, vil du som udgangspunkt kunne få udskudt aftalen til et andet tidspunkt. Hvis det ikke er muligt, vil du kunne få pengene tilbage. 

Vær opmærksom på, at en henstilling fra regeringen om, at du bør undlade at gennemføre aftalen ikke kan ligestilles med et forbud, og derfor ikke er en force majeure-situation.  

 

Reklamationsret – Ydelser 

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser. 

Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@tl-group.dk.. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.  

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

 

Du kan læse vores persondatapolitik her: tl-group.dk/persondata/ 

 

Standardfortrydelsesformular 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til rette vedkommende hos: 

TL Group ApS 

Bønfeltvej 19, 9510 Arden 

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer: 

________________________________________________________________________ 

_______________________________________________________________________ 

________________________________________________________________________ 

 

Bestilt den (*) / modtaget den (*) __________________________ 

Forbrugerens navn ____________________________________ 

Forbrugerens adresse __________________________________ 

Forbrugerens underskrift ________________________________ 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

 

Dato:       /       – 

 

(*) Det ikke relevante udstreges 

 

Opdateret 27/06-22