Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser hos TL Group ApS. Se betingelser for kursus og erhvervsdrivende længere nede.

www.TL-group.dk ejes af TL Group ApS,

CVR-nr.: 40801936,

Adresse: Bønfeltvej 19, 9510 Arden,

Tlf. 51719189

e-mailadresse info@tlredliv.dk.

Betaling og levering

Tilbud til private og erhvervskunder er gældende i 14 dage fra udstedelsesdatoen.

Vi modtager betaling med kreditkort eller bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyrer.

Bemærk, at ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det du har godkendt, og pengene hæves først, når ydelsen afsendes. Ved køb af kurser og lign. sker leveringen med det samme ordren er gået igennem.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen tillægges omkostninger til administration, miljø og fragt.

Levering kan ske med forskellige fragtmænd, herunder DSV, Danske Fragtmænd, Postnord, GLS, UPS.

Fragtprisen starter fra 35 kr. og op til 3.000 kr. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb.

Der pålægges gebyr for bortskaffelse af produkter (f.eks. brandslukkere, batterier og elektroder), hvis du beder os om at bortskaffe produktet.

Vi leverer varer fra 1-5 hverdage – ved forsinkelse bliver køber kontaktet.

Vi leverer til hele Danmark. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

Du kan vælge at dele din betaling op og hjælpe os med at finansiere købet. Totalprisen du betaler er det samme, men du kan vælge at dele betalingen op i hhv. 12, 24, eller 36 måneder. Der pålægges ingen gebyrer til aftalen

Når du køber en hjertestarter, kan du vælge at betale hele beløbet med det samme, eller dele det op i mindre bider og afbetale over 12 – 24 – 36 måneder. Der er således tale om et køb hvor hjertestarteren bliver din, og reglerne for fortrydelsesret og reklamation er gældende på lige vilkår som ved almindelig køb.”

Fortryder du købet, bortfalder aftalen om finansiering ligeledes.

Fortrydelsesret Gældende for ydelser:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har indgået en aftale om en ydelse.

Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret.
Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret.

Rimelige omkostninger kan dække over i forbindelse med den udførte del af arbejdet, f.eks. materialer, arbejdstid, transporttid, mandskabstid etc.

Der henvises til ”Gældende for kurser afholdt af TL Group ApS” for yderligere handelsbetingelser gældende for kurser.

Fortrydelsesret på varer

Når du som forbruger køber varer på internettet, har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.) 

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., 

som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til TL Group ApS, Bønfeltvej 19, 9510 Arden, tlf. 51719189

e-mailadresse info@tl-group.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du kontakte TL Group ApS med henblik på, hvilken adresse varen skal sendes retur til. Varen skal derefter sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varen sendes til vores adresse lelr leverandørens adresse. Konktakt os for den korrekte adresse.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store varer der leveres på paller eller som skal sendes som farligt gods. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: op til 3.000 kr. pr. palle.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder aftalen, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, men sender i stedet varen retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamationsret – Ydelser

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser.

Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret på varekøb efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel kan fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Varen sendes til vores adresse lelr leverandørens adresse. Konktakt os for den korrekte adresse.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Leje for private(forbrugere)

Bindingsperiode

Du kan opsige abonnementsaftalen/lejeaftalen med én måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder fra aftalen blev lavet. Du er dermed bundet af aftalen i 6 måneder.

Opsigelse

Du har en måneds opsigelsesvarsel til udgangen af en måned.

Du kan opsige dit abonnement/ leje ved at sende en mail på info@tl-group.dk.

Særlige vilkår/depositum

Når du lejer varen, så skal du betale et depositum: Dette depositum får du naturligvis tilbage, hvis du leverer varen tilbage efter lejeperioden i samme stand som da du modtog den. Du får dit depositum tilbage betalt når vi har modtaget produktet retur.  Vi forbeholder os retten til at trække dig i depositum, såfremt produktet er beskadiget eller bortkommet svarende til et beløb på den værdiforringelse som varen har fået. Aflevering af udstyr, skal ske indenfor åbningstider, eller efter aftale med personale. Alt udstyr skal behandles med respekt. Derfor skal udstyret også afleveres, i samme stand som ved udlevering. Dette betyder at udstyret skal være funktionsdygtigt og rengjort. Nye elektroder og batteri der skal skiftes ved udløbsdato, skal enten købes med ved leje af udstyr eller selvstændig købes efterfølgende. Gebyret afhænger af model. Og kan købes selvstændigt på vores webshop.    

Prisjustering:

Vi forbeholder sig ret til årligt at regulere prisen for abonnementet i henhold til forbrugerprisindekset, uden forudgående varsling.

Træk[VHK1]  på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen

Gældende for kurser afholdt af TL Group ApS

Tak for tilmeldingen til et af vores kurser.

Nedenfor findes en række praktiske informationer, som kursisten skal være bekendt med.

Praktisk information
Kursisten skal møde senest 10 min. før kursus start, og der skal medbringes ID og e-mailadresse.

Til brug for udstedelse af kursusbevis skal der medbringes e-mailadresse og kørekort/sygesikring (hvis kursisten ikke har et CPR-nummer med de sidste 4 cifre skal pas medbringes).

I forbindelse med førstehjælpskurser skal der medbringes praktisk tøj til årstiden der må blive beskidt, da visse øvelser foretages på gulv samt udendørs.

Tilmelding til kurser

Det er kursistens ansvar, at oplysninger givet ved tilmelding er korrekte. Det er vigtigt, at kursisten kontrollerer, at alle afgivne personlige oplysninger inkl. e-mailadresse er korrekte. Den oplyste e-mailadresse skal efterfølgende anvendes til at modtage et link til bevissystemet, hvor kursusbeviset skal hentes.

Hvis tilmelding ikke er sket via hjemmesiden, skal kursisten på kursusdagen selv indtaste personlige oplysninger på instruktørens computer, og det er dermed kursistens ansvar, at de afgivne informationer er indtastet korrekt. Hvis afgivne informationer efterfølgende viser sig at være forkerte eller mangelfulde, vil der blive pålagt et gebyr på 100 kr. for at få rettet oplysningerne. Gebyret skal betales direkte til TL Group ApS.

Varighed

Der henvises til TL Group´s hjemmeside – www.tl-group.dk, hvor de forskellige kurser´s varighed er angivet. Vær opmærksom på, at kursustiderne er uden pauser. Kursisten kan forvente, at kurser af 4 timers varigheder indeholder ingen pauser, og kurser af 8 timers varighed har 30 min. pause.

Instruktører:

Instruktørerne på kurserne er godkendt af brancheorganisationer og dermed certificerede.

Bedømmelse

Kursisten vil blive bedømt i løbet af kursusdagen, og denne bedømmelse samt dagens afsluttende prøve i teori og praksis vil danne grundlag for den endelig vurdering af, om kurset er bestået. Hvis kurset mod forventning ikke bestås, kan der ske henvendelse til TL Group ApS på info@tl-group.dk.

Udlevering af kursusbevis

Efter kursets afslutning bliver førstehjælpsbeviserne lavet. Vær opmærksom på, at selve beviset bliver ikke tilsendt på mail, men beviserne ligger i Danske Førstehjælpsråds (DFR) bevissystem, hvor kursisten efter kursets afslutning vil få tilsendt et link via den mail, der er oplyst ved tilmelding. Kursisten skal via dette link selv hente beviset og downloade til eget brug.

Mailadresser, der oprettes for første gang i bevissystemet, modtager to automatiske mails fra no-reply-kursusbevis@foerstehjaelpsraad.dk. Den ene mail fortæller om udstedelse af kursusbeviset. Den anden mail indeholder et unik aktiveringslink, som er blevet oprettet i Dansk Førstehjælpsråds bevissystem. Aktiveringslinket skal bruges først for at kunne tilgå bevissystemet.

Kan kursisten ikke finde mailen med aktiveringslinket, skal kursisten gøre følgende:

  • Tjek om mailen er røget i spam og diverse andre bokse. Gmail har f.eks. en boks der hedder promoveringer, som kan opsamle en del post. Mailen med aktiveringslinket kommer fra no-reply-kursusbevis@foerstehjaelpsraad.dk
  • Overvej om mailen tidligere har været brugt i bevissystemet – i dette tilfælde vil der ikke komme en mail med et aktiveringslink, da e-mailadressen allerede er aktiveret. Dette er tilfælde, hvis kursisten tidligere (efter 2015) har været på et førstehjælpskursus under en DFR´s organisation, eller hvis kursistens e-mail har været benyttet af en anden person (f.eks. et familiemedlem) til registrering af et førstehjælpsbevis på et tidligere tidspunkt.
  • Hvis kursisten er i tvivl om, hvorvidt mailen allerede har været brugt i bevissystemet, skal kursisten gå ind på følgende hjemmeside https://kursusbevis.foerstehjaelpsraad.dk/ og benytter funktionen ”glemt kodeord”. Hvis bevissystemet ikke sender en mail til den indtastede e-mailadresse, skyldes det, at e-mailadressen ikke er aktiveret i systemet /husk at tjekke i spam. Hvis systemet derimod genkender den indtastede e-mailadresse, sender systemet en mail med anvisning til, hvordan kodeordet skal nulstilles. 
  • Vent i 5 min og tjek diverse spambakker. Hvis kursisten fortsat ikke har modtaget en e-mail fra no-reply-kursusbevis@foerstehjaelpsraad.dk skal kursisten kontakte instruktøren. Instruktøren vil tjekke om der evt. er indtastet forkert e-mailadresse.
  • Hvis kursisten og instruktøren ikke kan løse problemet, vil instruktøren kontakte FSFI, som er administrator på bevissystemet, og de vil undersøge muligheden for at finde et nyt aktiveringslink. Instruktøren henvender sig til FSFI med oplysninger om: kursusdato, kursistens navn og kursistens mail. Når FSFI har fundet et nyt aktiveringslink, sender de linket til instruktøren, som videre sender til kursisten.
  • Er mailadresse ny i Dansk Førstehjælpsråd´s bevissystem, skal aktiveringslinket aktiveres som det første. 

Vær opmærksom på at 1-2 hverdage efter kursets afslutning kan kursisten modtage gratis hjælp fra instruktøren, som vil formidle kontakten og dialogen med FSFI for at få skabt adgangen til bevissystemet. Efter 2 hverdage pålægges der et gebyr på 100 kr. Der må forventes længere svar tider i weekender, helligdage samt ferieperioder. TL Group ApS fremsender ikke kursusbeviser pr. e-mail eller post.

Bortkomne kursusbevis

Hvis tidligere kursusbeviser bortkommer, og det skal udstedes et nyt kursusbevis, tillægges et gebyr på 100 kr. Betalingsbetingelser kan ses på TL Group ApS’s hjemmeside.

Aflysning af kursus
Et kursus kan blive aflyst, hvis TL Group ApS´s personale bliver forhindret i at gennemføre kurset på den pågældende dato og en ny kursusdato vil blive fastsat og kommunikeret hurtigst muligt.       

Udeblivelse/sygdom

Der er tale om udeblivelse fra et kursus, hvis en kursist ikke har indfundet sig på kursusadressen ved kursets starttidspunkt, dette gælder uanset årsagen til udeblivelsen.

Hvis kursisten ikke gennemfører hele kursusdagen pga. sygdom, hvis kursisten må afbryde kursusdagen og tage hjem, eller hvis kursisten ikke deltager hele kursusdagen, skal hele kurset tages om.
Der refunderes ikke penge ved udeblivelse eller hvis kursisten forlader kurset i løbet af kursusdagen. Ved tilmelding til nyt kursus skal det fulde beløb betales igen.

Bortvisning fra kursus
Instruktøren har til enhver tid ret til at bortvise en kursist, hvis dennes opførsel, handlinger eller udtalelser:

  • skader formålet med kurset
  • generer eller på anden måde forulemper medkursister
  • virker truende overfor TL Group ApS’s personale eller øvrige deltagere
  • ved kursusstart møder op påvirket af alkohol eller euforiserende stoffer
  • møder op med tømmermænd eller lign. der kan sidestilles med påvirkning

Såfremt en kursist er uenig i bortvisningens rigtighed, kan der efterfølgende fremsendes en skriftlig klage til TL Group ApS, som behandles af TL Group ApS´s ledelse. Såfremt klager får medhold i klagen, tilbydes et nyt kursus uden gebyr. En kursist der er bortvist fra et kursus, kan ikke kræve kursusgebyret refunderet.

Persondataloven (GDPR)
Kursistens personlige oplysninger vil blive håndteret i overensstemmelse med gældende GDPR-regler og alle personlige oplysninger bliver slettet efter kursets afslutning og kursusbeviset er udstedet via bevissystemet.

Erhverv serviceaftaler og køb

Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervskunder.

Hvis montør/konsulent kører forgæves ved aftalte møder, faktureres et gebyr/medgået timer. Som udgangspunkt 500 kr. inkl. moms.

Hvis kunden aflyser konsulent/montør møder inden for 24 timer fra den aftalte tid faktureres der for timer, der vil være pågået til besøget.

Reklamationsret i B2B-aftaler er 3 måneder. Sælger forbeholder os ret til at udbedre i form af reparation, hvis vi finder det som den bedste løsning.

Kunden skal undersøge varen straks når denne modtages og afholde alle udgifter i forbindelse med transport af varen ved en reklamation.

Medmindre andet er udtrykkeligt skriftligt aftalt, sker betaling netto kontant senest 8 dage efter at produkterne har forladt lageret. Ved betaling efter dette tidspunkt tilskrives renter med 1,5% pr. påbegyndt måned. Årlig betaling sker efter udførelse af tilsyn og 1. betaling vil finde sted efter levering.

Kunden er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav til TL Group ApS, herunder tilbageholde nogen del af købesummen, medmindre dette er udtrykkeligt skriftligt accepteret af TL Group ApS. Ved købers manglende opfyldelse af en eller flere af betalingsbetingelserne, har TL Group ApS ret til at tilbageholde yderligere leverancer, uanset om der er sammenhæng mellem disse.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

TL Group ApS tager forbehold for majeure, herunder pandemier.

TL-Group ApS kan ikke drages til ansvar for kundernes eventuelle allergiske reaktioner og  fysiske skader mv. og det er dermed kundens ansvar at informere behandlere og instruktører i rette tid omkring allergier, fysiske skavanker mv. som vil kunne udløse reaktioner, yderligere skader under behandlinger, kurser mv. Sælger er kun ansvarlige så længe det følger af dansk lov.

Aftalens varighed, opsigelse og genforhandling

Aftalen træder i kraft når begge parter har accepteret tilbuddet og har en varighed på 5 år. Aftalen kan opsiges med et varsel på 3 måneder. Aftalen forlænges automatisk med ét år ad gang, medmindre én af partnerne har opsagt aftalen med skriftligt varsel på min 3 før aftaleperiodens udløb. Hvis aftalen opsiges før udløb skal den resterende del af aftalens værdi forfalde til betaling ved opsigelse.

TL Group tager forbehold for at foretage prisændringer som følge af prisstigninger på råvarer, materialer og produktpriser, der anvendes til brug for opfyldelsen af denne aftale. 

TL Group og kunden kan forlange, at Aftalen genforhandles inden Aftalens udløb, såfremt TL Group eller kundens forudsætninger for at indgå Aftalen ændres væsentligt, herunder ved prisstigninger på brændstof og certifikat-godkendelse, DS-godkendelse. Såfremt der ikke kan opnås enighed ved genforhandling senest 1 måned efter skriftlig anmodning om genforhandling er fremsat, kan TL Group og kunden opsige Aftalen med et opsigelsesvarsel på 1 måned til udgangen af en måned. Under en genforhandling fortsætter Aftalen uændret.

TL Group og kunden kan skriftligt ophæve Aftalen, hvis den anden part væsentligt misligholder Aftalen og ikke inden 10 dage efter skriftligt påkrav har berigtiget forholdet eller forholdene. 

Aftalens forudsætninger og betingelser

Kunden forpligter sig til at købe brandslukkere, brandtæpper, slangevinder, øjenskyl, hjertestartere, hjertestarterskabe/-ophæng og elektroder og batterier til hjertestartere af TL Group efterhånden som udløbsdatoen for disse produkter overskrides.

Det er kunden selv, der er ansvarlig for opsætning. Kunden afholder desuden udgifter til indkøb af skilte. Det er kunden selv der er ansvarlig for opsøtningen

Udbedring af fejl og mangler ved samt udskiftning af førstehjælpsudstyr og brandslukningsmateriel skal udføres af TL Group ApS og afregnes særskilt.

Kunden skal oplyse TL Group såfremt der er sprinkleranlæg, der er tilkoblet slangevinder.

Kunden skal på TL Group forlangende foranledige frie tilkørselsforhold til servicestedet.

Såfremt der skal benyttes lift, stillads eller kranhjælp samt eventuelt påkrævet sikkerhedsudstyr, vil omkostningerne påhvile kunden. TL Group kan efter forudgående aftale, rekvirere de pågældende hjælpemidler, på kundens regning og risiko.

Aftalen er under forudsætning af, at servicearbejde og tilsyn kan udføres indenfor normal arbejdstid (mandag-torsdag kl. 7.00-16-00 og fredag kl. 7.00-13.00). Det forudsættes, at arbejdet kan udføres fortløbende og uhindret i løbet af arbejdsdagen. Kunden sørger for adkomst, nøgler og kontaktperson med relevant viden om brandmaterialets placering. Ønske om servicebesøg uden for normal arbejdstid, kan aftales med TL Group. Kunden vil da blive faktureret de ekstra omkostninger. Hvis TL Group hindres i at udføre det planlagte tilsyn og arbejde på kunden´s adresser på grund for forhold, som kan henregnes til kunden´s forhold, vil dette forgæves besøg blive afregnet som et tilsynsbesøg i overensstemmelse tilbuddet. Der skal betales tilsynspris for et nyt efterfølgende tilsynsbesøg.

Det er kundens ansvar at holde øje med, om der løbende er behov for nye batterier eller elektroder. Når behovet opstår kan der ske henvendelse til TL Group.

Tavshedspligt

Parterne har pligt til at iagttage tavshed med hensyn til alle forhold vedrørende samarbejdet og partnerne hver især, som parterne måtte få kendskab til i forbindelse med arbejdets udførelse. I øvrigt gælder lov om forretningshemmeligheder.

Særligt for lejeaftaler – som finder anvendelse sammen med øvrige betingelser i erhvervskøb:

Kunden har ansvaret for det lejede udstyr for så vidt angår tyveri, brand og hærværk og andre forhold, der ikke kan karakteriseres som normalt slid og ælde. Kunden er ansvarlig for at have materiellet behørigt forsikret. Hvis kunden misligholder eller gør skade på det lejede udstyr, skal TL Group underrettes straks, og TL Group vil udbedre fejl og mangler mod at gøre et krav gældende mod kunden.

Kunden er til enhver tid erstatningspligtig overfor TL Group i tilfælde af, at det lejede udstyr beskadiges eller bortkommer. Erstatningssummen beregnes på baggrund af TL Groups vejledende udsalgspriser for tilsvarende produkter.

Det lejede udstyr er TL Groups ejendom i hele lejeperioden, og kunden må ikke sælge, pantsætte eller på anden måde disponere over det lejede udstyr.

Aftalens ophør

TL Group kan uden varsel ophæve Aftalen og kræve erstatning for sit tab, herunder udgifter som TL Group måtte have afholdt, såfremt kunden væsentlig misligholder sine forpligtelser ifølge Aftalen, herunder at:

  • Kunden undlader at betale forfaldne lejeydelser eller andre skyldige beløb senest 8 dage efter forfaldsdato
    • Kunden går konkurs, og boet ikke inden 8 dage efter have modtaget opfordring, indtræder i lejeaftalen og stiller den fornødne sikkerhed
    • Kunden kommer under rekonstruktion og ikke inden 8 dage efter at have modtaget opfordring hertil med konstruktørens godkendelse stiller den fornødne sikkerhed for lejeaftalens opfyldelse
    • Kunden misligholder anden aftale med TL Group
    • Kunden forsømmer at vedligeholde det lejede udstyr eller undlader behørig reparation af dette
    • Kunden nægter TL Group adgang til at besigtige det lejede udstyr
    • Kunden fjerner det lejede udstyr fra sit forretningssted eller overlader brugen helt eller delvist til en anden, medmindre dette er forud bekendt af TL Group
    • Kunden anvender det lejede udstyr i strid med de love, forskrifter og instruktioner, der gælder for sådan brug eller undlader at indhente de fornødne offentlige tilladelser
    • Kunden undlader at tegne og opretholde forsikringer
    • Kunden ikke længere er registret med et CVR nr. hos Erhvervsstyrelsen eller skifter/får nyt CVR nr. hos Erhvervsstyrelsen (i forbindelse med fusion eller anden selskabsretlig overdragelse og/eller omdannelse) uden forudgående skriftlig tilladelse hertil fra TL Group, der kan opstille krav i forbindelse hermed

I de under pkt.(1-10) nævnte tilfælde kan aftalen kun ophæves, såfremt kunden ikke senest otte dage efter at være blevet opfordret skriftligt hertil og har bragt misligholdelsen til ophør.

Ved ophør af Aftalen, som følge af udløb, opsigelse eller misligholdelse skal kunden straks tilbageleverer det lejede udstyr til TL Group i original emballage og fuldt funktionel stand med forbehold almindelig slidtage og ælde. Kunden afholder udgiften til at tilbagelevere det lejede udstyr.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse tlf.nr.:  og e-mailadresse.

I forbindelse med deltagelse i vores kurser vil du blive bedt om at opgive dit CPR-nummer til brug for kursusbevis som udstedes af vores Instruktør, cpr- nummer bliver umiddelbart efter endt kursus slettet fra TL Group ApS´database.

Dit CPR nummer bliver derfor videregivet til Dansk Førstehjælpsråd.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen/ydelsen til dig.

Personoplysningerne ved køb/leje af produkter, registreres hos TL Group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.tl-group.dk er indehaver, Thomas Lund Asferg TL Group ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tl-group.dk

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr

Tvistløsning:

Enhver uoverensstemmelse mellem Sælger og Kunden skal afgøres efter dansk ret og skal i første instans indbringes for Sø- og Handelsretten, subsidiært Sælgers hjemting.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til rette vedkommende hos:

TL Group ApS

Bønfeltvej 19, 9510 Arden

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:

________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Bestilt den (*) / modtaget den (*) __________________________

Forbrugerens navn ____________________________________

Forbrugerens adresse __________________________________

Forbrugerens underskrift ________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato:       /       –

(*) Det ikke relevante udstreges

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.03.2021