Handelsbetingelser ved køb af fysiske varer

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer og ydelser hos TL Group ApS. Se betingelser for kursus, abonnement og erhvervsdrivende længere nede. 

 

www.tl-group.dk ejes af TL Group ApS, 

CVR-nr.: 40801936, 

Adresse: Bønfeltvej 19, 9510 Arden, 

Tlf. 51719189

e-mailadresse info@tl-group.dk

Betaling og levering

Tilbud til private og erhvervskunder er gældende i 14 dage fra udstedelsesdatoen.

Vi modtager betaling med kreditkort eller bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyrer.

Bemærk, at ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det du har godkendt, og pengene hæves først, når ydelsen afsendes. Ved køb af kurser og lign. sker leveringen med det samme ordren er gået igennem.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. 

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

 

Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen tillægges omkostninger til administration, miljø og fragt. 

Levering kan ske med forskellige fragtmænd, herunder DSV, Danske Fragtmænd, Postnord, GLS, UPS. 

Fragtprisen starter fra 35 kr. og op til 3.000 kr. Prisen vil fremgå i forbindelse med dit køb. 

Der pålægges gebyr for bortskaffelse af produkter (f.eks. brandslukkere, batterier og elektroder), hvis du beder os om at bortskaffe produktet.

 

Vi leverer lagerførte varer fra 7-10 hverdage – ved forsinkelse bliver køber kontaktet. Ved ikke lagerførte varer kan leveringstiden være op til 6 måneder. 

Vi leverer til hele Danmark. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne. 

Fortrydelsesret på varer

Når du som forbruger køber varer på internettet, har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven. Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele, løber fortrydelsesfristen fra du, eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.) 

Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., 

som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til TL Group ApS, Bønfeltvej 19, 9510 Arden, tlf. 51719189

e-mailadresse info@tl-group.dk Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte forbrugeraftalelovens standardfortrydelsesformular som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du kontakte TL Group ApS med henblik på, hvilken adresse varen skal sendes retur til. Varen skal derefter sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varen sendes til vores adresse eller leverandørens adresse. Konktakt os for den korrekte adresse.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store varer der leveres på paller eller som skal sendes som farligt gods.  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: op til 3.000 kr. pr. palle.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder aftalen, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå̊ varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, men sender i stedet varen retur.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret på varekøb efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel kan fx være en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Varen sendes til vores adresse eller leverandørens adresse. Konktakt os for den korrekte adresse.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Mener du at varen har en mangel beder vi dig så̊ detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Særlige vilkår/depositum ved leje: 

Når du lejer varen, så skal du betale et depositum: Dette depositum får du naturligvis tilbage, hvis du leverer varen tilbage efter lejeperioden i samme stand som da du modtog den. Du får dit depositum tilbage betalt når vi har modtaget produktet retur.  Vi forbeholder os retten til at trække dig i depositum, såfremt produktet er beskadiget eller bortkommet svarende til et beløb på den værdiforringelse som varen har fået. Aflevering af udstyr, skal ske indenfor åbningstider, eller efter aftale med personale. Alt udstyr skal behandles med respekt. Derfor skal udstyret også afleveres, i samme stand som ved udlevering. Dette betyder at udstyret skal være funktionsdygtigt og rengjort. Nye elektroder og batteri der skal skiftes ved udløbsdato, skal enten købes med ved leje af udstyr eller selvstændig købes efterfølgende. Gebyret afhænger af model. Og kan købes selvstændigt på vores webshop.   

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External 

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr 

Du kan læse vores persondatapolitik her: tl-group.dk/persondata/ 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til rette vedkommende hos:

TL Group ApS

Bønfeltvej 19, 9510 Arden

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:

________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

Bestilt den (*) / modtaget den (*) __________________________

Forbrugerens navn ____________________________________

Forbrugerens adresse __________________________________

Forbrugerens underskrift ________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

Dato:       /       – 

(*) Det ikke relevante udstreges

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.03.2021